Соціально-психологічна служба

  • 23 поради психологів сім'ям бійців АТО
  • Цікаві факти з психології
  •  

    Для того, щоб навчання і виховання школярів велося з урахуванням наявних науково-психологічних знань, у школі функціонує психологічна служба.

    Мета психологічної служби в школі – науково-психологічне забезпечення навчально-виховного процесу, тобто організація, побудова і проведення цього процесу на основі сучасних психолого-педагогічних теорій виховання й розвитку особистості учнів.

    Психологічна служба в школі представлена шкільним психологом та соціальним педагогом. Вони беруть участь у вирішенні питань, що стосуються навчання та виховання дитини з моменту приходу її в середню загальноосвітню школу до моменту її закінчення. Протягом цього часу ведеться систематичне спостереження за психологічним розвитком дитини. У його ході проводять регулярні психодіагностичні обстеження, оцінюють характер і темпи психічного розвитку, дають рекомендації щодо її навчання та виховання, контролюють їх реалізацію. Слід зазначити, що практичний психолог та соціальний педагог є фахівцями, які не можуть бути взаємозамінюваними. У кожного з них відповідно до фаху своя методологія роботи, інструментарій, напрями та зміст діяльності, що відповідають їх функціональним обов’язкам.

    У роботі психолога виділено кілька напрямків:

    1. психодіагностика;
    2. психологічне консультування;
    3. психологічна освіта;
    4. психологічна підтримка;
    5. психопрофілактика;
    6. психокорекція.

    Діяльність соціального педагога в закладах освіти передбачає:

    1. створення умов для успішної соціалізації та адаптації дитини;
    2. набуття нею соціальної компетентності;
    3. формування і утвердження її як особистості;
    4. входження в активне громадське життя;

    До основних видів діяльності соціального педагога належать:

    1. соціально-педагогічна діагностика;
    2. прогностична діяльність;
    3. соціально-педагогічне консультування;
    4. захисна діяльність;
    5. запобіжно-профілактична робота;
    6. соціально-перетворювальна робота;
    7. організаційно-методична робота.

    Робота соціального педагога за будь-яким напрямком стає більш ефективною завдяки співпраці з психологом, педагогічним колективом, батьками, адміністрацією навчального закладу та спеціалістами з різних соціальних служб, правових, медичних установ тощо. Така взаємодія дає змогу здійснювати інтегрований підхід щодо соціально-педагогічного супроводу учнівської молоді в сучасних умовах.

      Департамент освіти і науки облдержадміністрації Вінницький обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників 
ТИВРІВСЬКИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ