Виховна робота
Виховує все: люди, речі, явища, але насамперед і найбільше — люди. З них на першому місці — батьки і педагоги. |
А. С. Макаренко |
Основні напрямки виховної роботи:
1. Гуманізація виховного процесу, що виражається у створенні умов для всебічного розвитку особистості, для спонукання її до самоаналізу, самооцінки, саморозвитку, самовиховання.
2. Підтримка та укріплення шкільних традицій, що сприяють створенню загальношкільного колективу.
3. Удосконалення методичної майстерності класного керівника, спроможного компетентно здійснювати виховну діяльність.
Пріоритетні напрями виховної роботи на сучасному етапі:
- використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та в освітньому процесі;
- збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;
- розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей.
пріоритетними на сучасному етапі є:
- використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та в освітньому процесі;
- збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;
Національно-патріотичне виховання
Нинішня політична ситуація в країні вимагає від педагогів, батьків, громадськості особливого ставлення до питання національно-патріотичного виховання молоді. Як зазначено в Концепції національно-патріотичного виховання «Головною домінантою національно-патріотичного виховання молоді є формування в особистості ціннісного ставлення до навколишньої дійсності та самої себе, активної за формою та моральної, за змістом, життєвої позиції», що співзвучно з головною метою виховання, визначеною в програмі «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Запорукою ефективності виховного процесу є органічне поєднання системи принципів національно-патріотичного виховання в цілісну систему, яка забезпечує досягнення відповідних результатів. Реалії українського сьогодення вимагають такої особистості, якій властиве відчуття європейської громадянськості, яка здатна жити і діяти в соціально-економічних умовах епохи інтеграції України в європейський простір, водночас залишатися патріотом своєї Батьківщини, мати сформовану національну самосвідомість. Сучасний зміст виховання підростаючого покоління спрямований на становлення громадянина України, патріота своєї країни, готового самовіддано розбудовувати суверенну, демократичну державу, здатного виявляти національну гідність, який знає свої права та обов’язки, цивілізовано вміє відстоювати їх, може успішно самореалізовуватися в соціумі як громадянин, носій культури, сім’янин, професіонал. Вчені всіх країн визнають, що патріотизм є могутньою і непереможною духовною силою кожного народу. Стати справжнім патріотом і глибоко полюбити свою Батьківщину можна лише тоді, коли ти пізнавати красу рідного краю, знайомишся з визначними історичними подіями, культурними досягненнями своєї Вітчизни з самого раннього дитинства.
Національно-патріотичне виховання учнів у опорному закладі освіти "Навчально-виховний комплекс "Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - гімназія №2"" Гніванської міської ради здійснюється комплексно через освітній процес, позакласну виховну роботу, функціонування органів учнівського самоврядування - і носить послідовний характер. Головні завдання які вирішує педагогічний колектив з національно-патріотичного виховання підростаючого покоління , це - виховання свідомого, компетентного й відповідального громадянина, який є соціально активною особистістю.
Теоретичною базою для організації національно-патріотичного виховання є Конституція України, Концепція національно-патріотичного виховання молоді, Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності. Відповідно до цих документів розроблено план заходів, які дозволяють проводити цілеспрямовану, систематичну відповідну роботу.
У закладі оформлено куточок державної символіки, де учні мають змогу ознайомитися з державними символами — Гербом, Прапором, Гімном України.
Значна увага приділяється питанню вивчення української історії та народних традицій. З метою вивчення традицій та звичаїв українського народу працює гурток «Юні музеєзнавці» керівник О.І.Коваль. Краєзнавці організовують щорічно козацьку ходу до могили брацлавського полковника Данила Нечая біля села Черемошного. Юні козаки вправляються зброєю, досліджують місця подій хмельниччини.
Проводяться "Козацькі забави". Де учні показують свої знання з історії козацтва, беруть участь в різних цікавих конкурсах, змагаються між собою у силі, винахідливості та кмітливості.
Напередодні Дня Українського козацтва, свята Покрови Пресвятої Богородиці, а відтепер – і Дня захисника України відбувається урочиста посвята в козачата третьокласників та відкриття шкільного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).
Учні заздалегідь готуються до цього свята. Вивчають історію українського козацтва, Запорізької Січі, читають легенди про козаків. Вивчають правила козачат та заповіді козаків. Діти співають пісні, розказували вірші. Вступаючи до лав козацтва, перед обличчям своїх друзів, перед рідною землею та пам’яттю звитяг козаків, школярі урочисто поклялись, що вивчатимуть історію і традиції українського народу, готуватимуть себе розумово, фізично і морально, щоб чесно і віддано служити українському народу в ім’я становлення нашої незалежності та процвітання.
Полковник українського козацтва Вінницького полку Івана Богуна Коваль Олександр Іванович (за сумісництвом учитель історії ОЗО) разом зі своїми помічниками засновником і тренером «Школи козацького гарту ім. Данила Нечая» Бегасом Русланом Анатолійовичем та Сідлаком Олександром Олександровичем вручив новоствореним роям грамоти, де занотовано, що учні класів відтепер є козачатами.
Молоде покоління – ось де рушійна сила непокори і протистояння злу. Вихованням молоді на засадах гуманізму, небайдужості, патріотизму та незламності духу займається сучасна школа.
Учні та педагогічний колектив НВК передали на передову волонтером Долінським Анатолієм Станіславовичем 3 маскувальних сітки : 2 білого кольору для зимового сніжного періоду та 1 зеленого кольору для літнього періоду.
Маємо надію, що ця маленька допомога збереже наших героїв у нерівному бою.
Від початку навчального року за ініціативи учнів і вчителів у НВК неодноразово проводилися зустрічі з земляками-учасниками ООС: Бондарчуком А.О., Мацаном В.Г., Долінським А.С., Кушніром А.О.
За сприяння батьків та учителів здобувачі освіти проводили та брали участь в різноманітних акціях: «Допоможи солдату!», «Лист пораненому», «Молодь Тиврівщини – за Мир!», «Голуб миру», тощо. Акції були спрямовані на підтримку наших воїнів, силу їх духу та на збір теплих речей, засобів гігієни та продуктів харчування для бійців АТО. Фінансову допомогу надавали не тільки учні, а й небайдужі батьки та увесь педагогічний колектив закладу. Вчителі та школярі постійно передавали зібрані кошти волонтерам для купівлі необхідних речей.
Неодноразово члени учнівської ради разом з небайдужими учнями, учителями та батьками відвідували поранених воїнів у Військово-медичному центрі ВПС України у м.Вінниці. Школярі передали бійцям листи й малюнки від наймолодших учнів, а також продуктові набори, зібрані учнями навчального закладу, їх батьками та вчителями.
Старшокласники організували акцію «Поділись яблуком із солдатом». Учнівський, батьківський та педагогічний колективи зібрали близько
Національна свідомість, патріотизм… Це те, що незламне й нескоренне. Що є – того не відібрати, як-то кажуть. Цього не запозичиш у сусіда чи друга, не купиш за гроші й не виграєш у лотерею. З цим можна тільки народитися. Або виховати згодом, протягом життя.
Учні - учасники загону «Милосердя», який працює на базі закладу відвідали поранених бійців ООС у військовому санаторії м.Вінниці (Військово-медичний центр ВПС України). Школярі передали бійцям листи і малюнки, а також продуктовий набір: печиво (
28 листопада 2014 року представники учнівської ради та учні 10-11 класів побували у тому ж військовому санаторії м.Вінниці і передали пораненим бійцям благодійну допомогу у вигляді продуктів харчування: яблука (
Макарон (
Зі словами вдячності й досі телефонують нашим учням мужні і незламні воїни. А школа отримала надзвичайно цінний подарунок – захисники України, які отримали нашу допомогу, передали через волонтерів державний прапор, розписаний словами вдячності учням і побажаннями на щасливе й світле мирне майбутнє. Відтепер цей прапор – найцінніший експонат шкільного музею.
Молодих героїв, наших земляків, мужніх хлопців-гніванчан Костюка Сергія, Оніщенка Дмитра, Приходька Максима, які добровольцями відправилися в зону антитерористичної операції діти зустріли героїв живим коридором і оплесками в знак поваги і того, що пишаються такими мужніми земляками. Учні звернулися до гостей щирими словами любові та побажаннями повертатися живими. Молодші школярі зачитали вірш "Коли закінчиться війна" для хоробрих хлопців. Учні прикололи героям жовто-блакитні стрічки. У дорогу школярі подарували воїнам малюнки, листи та обереги, що виготовили власними руками, а також передали запашні домашні яблука та цілющий мед до чаю. Усі побажали молодим солдатам берегти себе, з честю вистояти у важкому двобої з ворогом. "Слава Україні!", "Героям слава!", "Слава нації!", "Смерть ворогам!" - скандували учні; "Україна понад усе!" - підхопили захисники.
Проведено Урок гідності присвячений річниці Майдану, на який учні запросили учасників учасників подій на Майдані Худу О.В., Коваля О.І. та учасника ООС Кушніра А.І. У цікавій бесіді гості поділилися своїми думками про роль Майдану, який ми сьогодні називаємо Революцією гідності. І запрошені, й і учні одностайні: події листопада 2013 р.- лютого 2014 р. заклали підвалини нової української нації, стали поштовхом великої хвилі патріотизму нашого народу. Як підсумок уроку, діти зачитали уривки учнівських творів "Чи змінив мене Майдан?".
У вестибюлi НВК встановлено пам'ятну дошку «Слава Небесній Сотні! Герої не вмирвають», на якiй написанi iмена героiв та все, що пов'язане з так званою Революцiэю гiдностi. Учнівські колективи кожного класу обираюьб прізвища Героїв та догбирають матеріали про них їхні сім’ї, міста та села, де вони народилися, школи у яких навчалися.Ми повиннi знати та пам'ятати наших героiв, захисникiв, щоб такого бiльше нiколи не повторилося!
Вшанували пам'ять загиблим героям, запалили свічку, поклали квіти, малюнки з написом «Ми ще діти. Але все бачимо,чуємо і розуміємо. Ви загинули за наше майбутнє, за майбутнє нашої країни. Наш обов’язок – зберігати ваші завоювання, пам’ятати і пронести за все життя, любити свою рідну Вітчизну.
Презентували результати своєї роботи над проектом «Ми діти твої, Україно» в агітаційному виступі «Ні!» – війні!». У рамках такої події запросили на зустріч з молодим поколінням тих людей, які на собі відчули страшні пазурі війни, – відважних гніванчан-учасників АТО. Це ті люди, що були на передовій і пройшли крізь жахливі випробування, але не зламались: Долінський Анатолій Станіславович, Мацан Віктор Григорович, Бондарчук Андрій Олександрович.
Хвилиною мовчання вшанували героїв, що полягли смертю хоробрих на Майдані й Сході України. А під звучання піднесеного козацького маршу школярі почули прізвища й імена тих жителів міста Гнівані, які зараз стоять на захисті нашої Батьківщини. Навіть найменші школярі, 6-річні першокласники, хором вигукували у відповідь на патріотичні гасла «Слава Україні!» - «Героям слава!», «Слава нації!» - «Смерть ворогам!», «Україна» - «Понад усе!».
Цю подію зафільмували фахівці Головного управління ДСНС України у Вінницькій області .МНС-ники передадуть листи, малюнки, колажі, власні вироби синьо-жовтого кольору для тих, хто обороняє і захищає нашу державу.
Проводяться заходи до 70-річчя визволення України від німецько-фашистських загарбників.
І як сказала одна з учениць: "...Війна! Ти ніколи не знайдеш співчуття в очах тих, душі чиїх близьких ти забрала і віддала небу. Геть! І ніколи не приходь до нас!"
Будуть змінюватися часи, школа вирішуватиме нові завдання, проте актуальною є і буде одна проблема – виховання громадянина України, який знає і пам‘ятає свій рід, мову материнську, цінує минуле і буде гідно творити майбутнє.
І на завершення я хочу процитувати слова Святослава Вакарчука: «Нше завдання разом з близькими друзями − це навчити себе і інших тому, що успіх країни починається з твого успіху. Розуміння цього не станеться завтра, не дасть швидких результатів, але зрушення в свідомості приведе до дій і майбутнього успіху. Мало невеликої групи яскравих особистостей. Важливо, щоб ціле покоління почало думати по-іншому. Це покоління ще не розчароване, у нього ще все попереду. Потрібно працювати, потрібно все зрушити з мертвої точки. Перший крок - самий складний. Не потрібно відразу ставати героями. Але доведеться стати трошки більш трудолюбивими і стійкими, трошки менш лінивими і безвідповідальними. І ось, якщо це «трошки» помножити на всіх – ми будемо мати дуже багато».