Шкільний бібліотекар

  Хліб виснажує тіло,

а книга - розум

Народна мудрість

     Книги -  наші помічники у формуванні основ світогляду, тому чим раніше дитина візьме до рук "свою" книгу, тим швидше процес читання перетвориться в зосередження, осмислення, переживання.

     Взагалі, важко уявити собі школу без бібліотеки. Це невелике приміщення, а скільки знань, думок, злетів у ньому. Сюди звертаються всі: від маленького першокласника до мудрого вчителя.

      Бібліотека нашої школи заснована у 1978 році. Загална площа - 66 м2. Кількість читачів змінюється кожний рік, але в середньому у нас нараховується 540 читачів. Основний бібліотечний фонд складає 10158 тис. примірників. підручників - 15 тис. примірників. Книгозабезпеченність за рік складає 7000 примірників книг.

                                    

       Пріоритетні напрямки  функціонування  шкільної бібліотеки:

  • підвищення інформаційної, освітньої, культорологічної, виховної, пізнавальної функцій;
  • глибоке вивчення читацьких інтересів та якнайповніше їх задоволення;
  • координація дій шкільної бібліотеки зі школярами, педагогами, батьками щодо популяризації книги;
  • систематична робота зі збереження книжкового фонду;
  • вивчення і впровадження в практику роботи кращого досвіду бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів;
  • сприяння підвищенню методичної, педагогічної майстерності вчителів шляхом популяризації педагогічної літератури;
  • всебічне сприяння різними формами й методами бібліотечної роботи самоосвіті учнів і вчителів.

 

 

Правила користування книгою

Бережи книгу

1. Носи книги в папці обгорнутими папером.

2. Удома відведи їм визначене місце на книжковій полиці. 

3. Читай книги за чистим столом із чистими руками.

4. Перегортай сторінки за правий верхній куток.

5. Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив  читатати, вклади закладку.

6. Прочитані книжки поверни до бібліотеки. Їх чекають інші читачі.

7. Не перегинай книгу під час читання.

8. Якщо книга порвалась – обов’язково підклей  її.

Не  можна:

1. Перегинати книгу;

2. Робити записи на сторінках;

3. Замість закладки користуватися ручкою чи лінійкою.

 

                                 


Як  приступити до читання книги

1. Перед читанням познайомся із загальною побудовою книги.

2. Подивись титульну сторінку: на ній ти знайдеш назву книги, прізвища автора та художника, де коли і ким видана книга.

3. Познайомся із заголовком книги.

4. Якщо в книзі є передмова, прочитай її. 

Книжчини поради

1. Читай мене уважно, не поспішай.

2. Зустрівши незнайомі слова, знайди їх у словнику або запитай у старших.

3. Не встиг дочитати книгу до кінця – вклади закладку на тому  місці, де зупинився.

4. Запам’ятай прізвища автора і художника, який намалював ілюстрації до книги.

5. Прочитав мене – подумай. Чи читав ти інші книги цього письменника ? Що ти знаєш про нього ? Чи зустрічалися тобі раніше малюнки цього художника. ?

6. Чи сподобалися тобі мої герої ?

Як читати книгу

1. Читай повільно, не поспішаючи – краще запам’ятаєш прочитане.

2. Дочитуй книгу до кінця, не пропускай сторінок.

3. Переглянь уважно титульну сторінку книги. Ти прочитаєш прізвище автора книги, назву книги, яке видавництво її видало і коли. Перегорни титульну сторінку і прочитай анотацію: ти довідаєшся про що ця книга. Не забудь прочитати передмову. Вона розповість тобі багато цікавого про автора і книгу.

4. Читаючи книги, газети, журнали, ти можеш зустріти незнайомі слова. Їх пояснення знайди в словниках, довідниках, енциклопедіях.

 


Інтернет сайти дитячої літератури

 

Дитяча література

 

 

 

    Департамент освіти і науки облдержадміністрації Вінницький обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників 
ТИВРІВСЬКИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ